Logo: GOPS Lubawa

• Opublikowane: 2019-09-16 12:39:26
  • Autor: Karolina Jaskulska, wychowawca
  • drukuj
W ciągu ostatnich tygodni wakacji uczestnicy Świetlicy Środowiskowej w Rakowicach nie mogli narzekać na brak atrakcji. Największa z nich był długo wyczekiwany biwak.
Dla niemalże wszystkich był to pierwszy biwak i mamy nadzieję, że najlepszy. Spędziliśmy trzy aktywne dni w Ośrodku Sportowo-Wypoczynkowym „Hartek” w Ostaszewie. Już pierwszego dnia zwiedzaliśmy ośrodek i jego okolicę, by sprawdzić swoją spostrzegawczość i pamięć podczas wieczornej zabawy w „podchody”. Pogoda pozwoliła również na krótką kąpiel w jeziorze. Przed nocnymi harcami wspólnie przygotowaliśmy kolację.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy śniadaniem i zabawą, którą nazwaliśmy „escape house”. Aby wyjść z domu wszyscy biwakowicze musieli wykonać zadania i odpowiedzieć na pytania dotyczące naszych świetlicowych wspomnień. Kiedy już udało się wyjść, korzystając z uroków natury, rozegraliśmy kilka rund  gry we „Flagi”. Ponadto przygotowano dla wszystkich atrakcje w postaci Festiwalu Kolorów Holi. Niespodzianka bardzo przypadła do gustu młodszym jak i starszym uczestnikom biwaku. Kolorowi rozegraliśmy mecz piłki siatkowej i zbieraliśmy chrust na ognisko, by wieczorem razem spędzić czas przy blasku ognia. Po „zielonej nocy” wszyscy obudzili się upiększeni przez nocnych Marków.
Ostatniego dnia poszliśmy zakończyć nasze biwakowanie na plaży. Odważni kąpali się w jeziorze, reszta wygrzewała się na słońcu. Nie zabrakło również słodkiej niespodzianki w postaci lodów. Biwak zakończyliśmy wspólnym obiadem na tarasie. Mamy nadzieję, że za rok uda nam się znowu wyjechać razem na kilka dni.
Wakacje zakończyliśmy ogniskiem, które zostało zorganizowane przy współpracy Placówki Wsparcia Dziennego i Rady Sołeckiej. Nie brakowało kiełbasek, owocowych przekąsek i napoi. Każdy mieszkaniec mógł razem z nami zakończyć wakacje i spędzić miłe popołudnie przy ognisku. Oprócz pyszności na dzieci czekały zabawy i konkurencje, w których bardzo chętnie brały udział. Na zakończenie wszystkie dzieci otrzymały pyszne lody ufundowane przez Radę Sołecką. Cieszymy się, że mieszkańcy skorzystali z przygotowanych atrakcji. Mamy nadzieję, że impreza na zakończenie wakacji na stałe wpisze się w harmonogram inicjatyw społecznych w Rakowicach.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

43Galeria zdjęć: Kończąc wakacje – same atrakcje

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją